Sociala medier

Igår drömde jag mig bort. Bort till tiderna innan alla sociala medier och all teknik. Jag är själv beroende av dessa saker. Jag drar mig i kragen varje dag för att inte hålla på med mobilen när jag är själv med Vida. Och faktiskt. På dagarna blir det väldigt lite, oftast tar jag bara fram den när jag vill ta bild av henne eller om jag behöver kolla upp något speciellt. Men även de känner jag är för mycket. Tyvärr. Men de jag framförallt ser är att när Peter kommer hem lägger jag ifrån mig mobilen för att umgås. Men då har han haft en hel arbetsdag utan den och vill kolla på allt som hänt. Förståligt med ändå så himla sorgligt. Jag har inte tänkt på det så mycket innan som jag gör nu när jag är själv med Vida hela dagen och när Peter kommer hem vill jag umgås. Jag har börjat känna att mobilen har börjar förstöra så mycket. När man sitter och äter sitter man med varsin mobil, när man pratar om något viktigt måste man be den andre att lägga ifrån sig mobilen och när man ska gå och lägga sig är det mobilen som kollas det sista innan man somnar. Vad gjorde man förr, vad gjorde alla? Jag önskar att jag kunde fått njuta av de lite mer nu med! Jag tror verkligen att kärleken flödat lite extra och att man uppskattat varandra mer. 
Bara en tanke. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback