Bord + stolar

Tänkte skriva lite om projekt vid sidan om hundkojan, jag lyckades ju bestämma mig för att renovera vårat köksbord och stolar! Det är ett sånt gammalt bord som kommer hålla i alla evighet! Och jag tänkte att istället för att köpa ett nytt som ändå aldrig håller så kan jag ju slipa ner och måla. Så igår slipade jag ner och idag målade jag första gången, tror dom kommer behöva målas två gånger. Tänkte först jag skulle gjort en stol per dag denna vecka men eftersom jag jobbar kväll idag så får jag helt enkelt göra två i morgon! Eller hur ;) vill bli klar innan måndag nästa vecka, vilket knappt kommer gå men jag och P får väl hålla på länge om kvällarna! Var ju och köpte färg idag och var helt inne på att betsa i vitt men så sa han i färgbutiken att man även kunde måla med panellack. Skillnaden är att betset är lite gulare i färgen medan den andra är vitare. Plus att hade jag betsat skulle jag ändå fått lacka över en gång till. Så jag valde panellack! Dock måste jag ändå måla två gånger för att se ska bli vitt! Hoppas nu att det blir bra! Annars får jag väl helt enkelt måla de vitt med en täckande färg. Tycker det är jul att förnynna gamla slitna saker. 

Får se om detta blir bra eller ej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback