Träning och hälsa

Precis när jag skulle ta tag i motionen och börja springa igen så pajade min fot, är inte de typiskt? Och i två veckor nu har jag inprincip inte kunnat gå mer än de vanliga hemma och sista veckan klarade jag att jobba. Men varje kväll när  jag tar av skenan så värker foten. Att man kan trampa så snett.. 6 veckor kunde foten värka och göra ont sa läkarna, och jag som redan är så rastlös att jag dör!! Så därför gick jag ut och gick en längre runda med hunden idag 5kilometer, efter halva rundan gjorde de sjukt ont och sedan svullnade foten upp igen och nu gör den jätte ont. Målet från början va att träna upp knäna och börja springa igen, nu ska jag reparera foten och sedan knäna. Tråkigt! Några extra kilo hade liksom inte varit så dumt att tappa om man säger så. Nu får jag snällt sitta still och vänta. När jag väl går normalt igen ska jag ta tag i detta. Och nästa månad investera i ett par ordentliga "walking" skor och när det är dags för löpning ska även dom skorna bytas ut. Och mina inlines får nog stå på hyllan till nästa vår för dom lär jag ju inte få på fötterna detta året. 
Så sjukt taggad och ändå så sjukt Depp på samma gång. 
Snälla fossing sluta värka. 
 

När jag va hos läkaren med foten bl.a.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback