You make me smile

Jag har börjat fundera igen, fundera på livet och alla dess vändningar. Jag har börjar våga att tro på en framtid och hoppas på ett bättre liv och en bättre framtid. Innan hoppades jag bara att livet skulle sluta göra ont, och jag trodde aldrig de skulle bli bra igen. Jag hade börjat vänja mig vid tanken på att alltid vakna med ett tryck i hjärtat och i ensamhet. Jag vågade inte släppa på mina murar i rädsla att bli sårad igen. Sedan sa en väldigt bra vän till mig att jag måste börja leva, ta risker. Hon menade på att jag var tvungen att våga öppna upp igen. Jag gjorde de men var självklart livrädd för att bli sårad. Och vipps så blev man kär istället, då insåg jag rätt snabbt att oj nu satte jag mig i en situation som jag lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig i hela mitt liv försätta mig i igen. Så enkelt va de att bli sårbar igen, för två veckor sedan var jag livrädd att bli sårad. Och visst är jag fortfarande rädd att bli sårad men absolut inte på samma sätt. Jag har frågade mig själv om det var värt smärtan att bli dumpad när man tänkte på hur bra man haft de dom 7 åren innan man blev de. Mitt svar blev ja och nej, första gången jag frågade mig frågan ångrade jag att jag ens blev tillsammans med honom. Sedan insåg jag att allt vi gjorde tillsammans kanske ändå var några bra minnen. Hade jag velat leva om mitt liv om jag fått göra de? Nej det tror jag faktiskt inte. Tillbaka till rädslan att än en gång kunna bli sårad. Visst min nya fina kille kan såra mig väldigt mycket om han nu vill de. Men jag kan inte gå runt och va rädd för de hela tiden, för om han skulle lämnat mig i morgon så hade jag inte ångrat att jag spenderade några veckor med honom. För jag tycker ju om honom väldigt mycket. Därför ska jag lita på när han säger att han vill vara med mig och istället för att vara rädd för en framtid vi ändå inte kan ändra något på så tänker jag vara lycklig och glad att jag fick en chans till att träffa någon. Och förhoppningsvis blir det även den sista killen som kommer korsa min väg. För han är helt perfekt och så jävla fin! Underbar människa <3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback