Leker livet?

Ibland undrar man om det finns någon som helst mening med allt som händer.. När jag blev dumpad i somras va det då meningen att jag skulle träffa en mycket finare kille och att emellan dess skulle jag hata livet och tycka allt är pest och pina? För jag har ju träffat en mycket fin kille och hade jag inte blivit singel hade ju vi aldrig sätts, och hade jag inte mått dåligt kanske jag hade börjat dejta mycket tidigare än jag gjorde.. Och ibland kanske man måste bli ledsen och vara sårad för att sedan kunna se de positiva och kunna gå vidare. För när jag väl blev singel såg jag absolut inget positivt med de. Men nu efteråt är jag otroligt glad och tacksam för att jag fick chansen att bli singel igen och att kunna träffa en ny underbar kille som faktiskt passar mig och liknar mig mycket mycket mer. Sedan om jag hade Gott vidare direkt och knappt hunnit avsluta mitt senaste förhållande hade jag ju inte häller kanske vågar vara ledsen, vilket jag va. Jag tror att man måste få vara ledsen, därför ska man inte ha för bråttom, det kanske är enkelt att hoppa in i ett förhållande direkt igen men är det verkligen så smart? Nej jag tror de kommer bita en i ryggen efter ett tag då man gott runt och hållit sina känslor inom sig. De jag egentligen ville få fram är att jag faktiskt är lycklig. Iallafall i mitt hjärta. Sedan kunde man ju önskat att vardags livet kunde varit lite enklare men har man bara lite kärlek/ömhet och att man inte står ensam så kommer allt de där andra lösa sig. Då kommer även mitt liv ta fart igen snart.. Och framtiden står helt öppen framför mig så det är ju bara att välja hur jag vill att den ska se ut. Jag tror jag väljer livet, de ljusa oskyldiga nya liv som Står framför mina fötter. Och bara P står bredvid mig så tror jag allt kommer lösa sig. För två månader sedan spelade livet mig ett spratt, nu leker vi tillsammans och skrattar oss igenom dagarna och trycket från hjärtat har börjat försvinna.
Tack min fina Skatt för att du fick upp mig igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback