Lägenhetshund VS lantis jycke?

Noa har tyvärr blivit en lägenhets hund nu när jag bor i lägenhet och Peter bor i lägenhet! Noa har alltid fått vara ute i en trädgård och bara vara hund. Nu har han möjlighet att vara ute på de viset ytterst få tillfällen, ända gångerna är ju när vi är ute, exempel när Peter mekar hos sina föräldrar och Noa är med då får han ju bara vara! Annars blir det ju långa promenader, skogsturer, löprundan och massor med annan aktivering som gäller. Men ändå inte tillräcklig, enligt mig. Nu är han inte världens mest krävande hund då han finner sig i att lata sig i korgen men det mest optimala är ju att kunna ha hundarna ute flera timmar om dagen. Like before! De vanliga promenaderna sker ju nu i ett samhälle och resten krävs de ju lite planering för att springa rundorna skog och mark. Dock var han super lycklig nu när vi hade en mysig semester i Jämtland där hela helgen gick ut på att vara ute och bara fixa och dona! Noa tydde sig väldigt mycket till mig och Peter men han va ändå i harmoni med livet just då. Han sprang några rundor själv på tomten och en gång kom han tillbaka med en gammal älgklöv! Han har en egen där hemma som han varit lite rädd för men denna luktade nog alldeles för gott(äckligt) för att kunna motstås! Den var iallafall höjdpunkten på helgen tyckte han! Nu är vi dock hemma igen i lägenheten och allt är som vanligt. Eftersom vi är mest hemma hos Peter så har vi häller ingen gräsmatta som Noa kan va på. Igår va jag dock en sväng hemma och tvättade, då tog jag fram hans frysta älg klöv och den var så mycket intressantare denna gången! Det gjorde dock ont i mattehjärtat när jag såg honom ligga där i gräset och njuta. Det gör ont att inte kunna ge honom de vare dag. De ska inte vara en rolig sak som händer ibland utan de ska vara vardag. Så mycket vardag att han nästan hellre är inne. Men men den dagen kommer kanske någon gång. 

Första bilden är från Jämtland och andra är här hemma igår.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback