Hund fläta

För ett tag sedan gjorde jag egna hundleksaker av en fleece filt som jag köpt. Riktigt kul är det att få göra egna saker till vovven! Därför tänker jag lyfta fram detta och lägga ut lite bilder här på bloggen :)
 
Börja med att ha två filtar vid behov av flera färger eller en om man vill de. Jag valde två!
Klipp sedan ut två remsor inte smalare än 15cm, kortsida ska vara den "stumma" sidan av tyger och långsidan ska vara den stretchiga för ett bättre "drag" o flätan.
Sedan klyter du en av dom i mitten så det blir en knut över den anda och sedan börjar du fläta omlått med varandra och när du kommer till sista tygbiten så sticker du in den emellan den första och drar åt! upprepa och upprepa och upprepa :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mini kusin J

Du får lära din mini kusin hur man gör dem där nästa gång vi ses!!! :) Vill ju också kunna göra egna sen när jag har flyttat hemifrån och äntligen har skaffat egen hund! :)<3

Svar: Jadå ska jag göra :)
Sabine Holmström

2013-03-07 @ 15:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback