Skillnad mellan dröm och verklighet

Ibland känns allt som en dröm som kommer avslutas inom kort genom att jag vaknar och ligger där i min säng.. Jag minns fortfarande smärtan av att gråta mig till söms, jag minns smärtan av att inte ha några tårar kvar.. Jag minns känslan av att vakna dagen efter en sådan natt och forfarande känna mig helt tom. Känslan av att vara oälskad och att inte va någons, när ingen ville ha mig och jag ville inte ha någon. Att somna ensam och vakna ensam och den ända man berättade om dagen för va sin älskade hund som så snällt alltid fanns där. Han fanns där även när jag själv inte orkade finnas där för honom. Jag skäms över hur långt ner i skiten jag ändå va. När min bästa vän fick komma för att rasta min hund. Jag minns smärtan när du gick men inte glädjen när du kom. Jag kan ibland fortfarande känna rädslan att hamna där igen och jag kommer aldrig bli av med den. Hur mycket jag en försöker så kan jag aldrig veta, det kan värken du eller jag. Hur mycket jag än litar så går det inte att lita på en sådan sak. Inte så länge jag minns. Ibland önskar jag att vi aldrig sätts, att du och jag aldrig funnits. Hur hade mitt liv varit då? Man får inte säga så, eller önska något sådant. Är jag ond då? Ja kanske. Jag vet att jag redan reflekterat över om det va värt smärtan att bli lämnad om man ser tillbaka på allt bra vi ändå hade. Va det verkligen värt de? Hade vi det verkligen bra? I min nuvarande livssituation har jag en ny underbar partner, och känslan jag har är att han är så himla mycket mer än S någonsin va, det går liksom inte att mäta. Han passar min så jäkla bra. Han är allt jag velat ha, och han kan ge mig de liv jag ville ha. I mina drömmar om framtid så kunde även S de. Men i teorin kunde han inte ge mig de liv jag ville ha. Vi hade aldrig fått de. Men med P ser redan framtiden så himla ljus ut. Förlåt för mina kanske mycket elaka tankar. Men tyvärr är de så. Jag har hittat min dröm kille, den dröm killen jag såg framför mig i mina drömmar för flera år sedan. Och våran resa har bara börjat. Och jag hoppas innerligt att den aldrig slutar. 

Kärlek till dig min fina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback