Är det okej att hoppa i säng på första dejten?

Jag har nämt detta ämne några gånger i denna bloggen som också är MIN blogg och jag skriver om vad JAG vill, SEX är som sakt ett väldigt ned tystat ämne! Jag tycker själv inte det är något farligt ämne och tänker därför inför sexspecial på bloggen :) Haha så under denna veckan handlar mycket om sex? Eller vad säger ni? Nu menar jag då inte att jag ska predika om mitt sexliv utan jag ska hämta information på internett som är intressant och kul att läsa! Och sex tycker jag är rätt kul att läsa om! Eller framför allt hur otroligt förbjudet sex är! Det är roligt att se statestiker som t.ex detta som kommer upp längre ned, vilka som har mest sex och vilka som hoppar i säng på första dejten! Jag tycker faktiskt inte att sex är så tabu! Jag tycker sex är en fin sak som man har med den man älskar och tycker om! Det är en mysig akt som gör att man kommer närmare äns partner och så! Och t.ex jag och min älskling älskar att duscha ihop! Det betyder inte att man måste ha sex för att göra.. Ibland står man bara där och håller om varandra och bara myser! Testa själv och se hur mysigt det är!
Samma sak som att sova nakna! Naket betyder inte sex.. naket betyder mysigt!
Dock alla ni som är 16år och yngre, testa inte detta hemma med en kill kompis ;) För de uppskattar inte mamma och pappa!

Enjoy


Så är det okej att hoppa i säng på första dejten?
Jadå, det tycker i alla fall många gävlebor och gotlänningar.
Enligt en undersökning som nätdejtingsajten E-kontakt låtit SIFO göra går hälften av singlarna i Gävleborgs och Gotlands län helst pang på rödbetan.
I Norrbotten, däremot, håller man på sig. Bara 1 av 4 kan tänka sig att tumla runt vid första träffen.
– Det här är väl helt enkelt ett tecken på att man är olika. Norrbottningarna anses ju generellt mer tillbakadragna, säger Karin Boo, kärlekscoach på E-kontakt.

Det finns många skillnader mellan att bo i stad eller på landet. Och även att äldre människor är pang på när det gäller att ha sex på första dejten!

Karin Boo menar att det är skillnad på storstad och glesbygd. Men ändå är inte Stockholm med sina 40 procent i topp.
– Malmö och Skåne ligger dessutom högre än Göteborg, så där är man mest konservativ av de större städerna, säger Karin Boo.
Skillnader finns också mellan åldersgrupperna. Dock inte så stor som man skulle kunna tro.
Mest pigga på att hoppa i säng är de allra yngsta – och äldsta.
– De över 70 var förvånansvärt positiva. De kanske tycker att det inte är någon idé att tveka, utan bara att köra, säger Karin Boo.
I undersökningen som har gjorts av SIFO har 1023 singlar deltagit.



*Gävleborna och gotlänningarna är mest heta på gröten.
*Varannan tycker det är okej att ha sex på första dejten.
*I Norrbotten, däremot, håller tre av fyra på sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback