Att finnas där

Idag va ju pappas begravning, Vi har givit pappa ett sista farväl och nu vilar han lugnt och fridfullt. Självklart va det nog de jobbigaste jag varit med om.. Det svåraste och allt det där. Jag har också insätt att jag har ett hål i mitt hjärta som jag aldrig kommer kunna fylla ut. Jag har också bestämt mig för att tatuera in en tatuering för min pappa för att påminnas om honom varje dag! Varje dag i hela mitt liv vill jag minnas honom. För jag älskar honom. Han lever kvar i oss genom våra minnen! Åh det va så fint i kyrkan. Kanske lägger jag upp någon bild och låtarna på begravningen kommer nog också synas här. Men just nu vill jag bara tänka på mina underbara vänner som har funnits där.. Och hur taskig jag än är nu i detta inlägg så är det faktiskt EN av vännerna som har funnits där mest, och som har varit den person som verkligen va viktig för mig. Och det är Marika, Hon visade mer än alla andra att hon fanns där.
Innan idag tänkte jag att jag skulle skriva om henne här.
För jag läste en insändare i en tidning och där skrev en att hon hade en barndomsvän vars mamma gick bort i cancer och hon hade samma natt som hon dog skickat hon ett meddelande och sa att hon fanns där, och även om hon inte fått svar direkt så fick hon sedan svar och den tjejen (vars mamma som dog) brydde sig verkligen och hade sakt att de hade betytt så mycket att få just ett sådant sms.
Därför tänker jag berätta att När Jag va och vakade inne på sjukhuset vid min pappas säng, då fick jag ett helt underbart sms ifrån Marika där hon skrev så fina ord att jag blev alldeles varm i min kropp. Hon skrev just ett sådant sms och jag vet hur mycket jag uppskattade de och hur mycket jag behövde de just då. Därefter visste jag att hon Verkligen fanns där och att hon fanns för mig när jag än ville. Och ska jag vara ärlig toppade hon allt va vänskap heter för hon och jag har äkta vänskap. Den varma känslan som jag fick i kroppen när hon messade samma värme och glödje och massor av känslor kommer i min kropp varje gång jag tänker tillbaka på den dagen. Jag kan nog säga att Hon gjorde så att jag klarade av de bättre än vad jag skulle ha gjort om hon inte messade, Och det är jag ärlig med, det fanns i mitt bakhuvud när det va som svårast. Jag har en äkta vän. Men jag säger inte att ni andra inte är de. Men de jag & Marika har är värt så himla mycket och det har tagit hela våra liv att bygga upp... En riktig vänskap kan man inte få på ett år. Marika kan allt om mig.. Vi har växt upp sida vid sida Vi har varit bästisar sedan vi föddes och DET är sant. Alltid, alltid har det varit hon och jag, När vi gjorde hyss som små och när vi festade röven av oss som stora! Och jag kan ju säga att Jag kommer alltid stå där vid hennes sida alltid! I alla väder, för hon har ju tyvärr varit tvungen att stå bredvid mig i mitt livs svåraste stund och jag skulle göra de för henne med men jag hoppas innerligt att jag slipper de! Hon är värd så himla mycket! Jag gör allt jag kan för att hjälpa henne när hon har det svårt och det är samma tillbaka!
Tack för att du finns.




Kommentarer
Postat av: FRIDA THE ONE

en bra vän är det ästa man kan ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback