Krockade med Lastbil idag!

Idag vart det fredag och praktik som vanligt, jag och Kalle (bonden) hade börjat släppa djur på förmiddagen och va på väg hem och skulle ta det sista lasset kor innan lunch, då i sista backen upp till gården kom en lastbil och jag såg släpet över på våran vägbana och sedan small det och allt gick i sakta tempo, (kändes det som) bara någon sekund senare låg jag i andra sidan en vält traktor och Kalle ropade mitt namn, det tog tid innan jag kunde svara och jag vaknade till efter en black out, Kalle släpade ut mig ur traktorn och mitt huvud värkte så in i bomben allt snurrade men jag stod upp och Kalle stod upp, jag vände mig om och kollade på traktorn och såg något som jag borde ligga död i just nu! Det är helt ofattbart att vi klarade oss över huvud taget och med så lindriga skador! Jag va självklart fortfarande yr och omtumlad, då kom den unge lastbils chauffören och han va självklart också i chock han hade ju gått tillbaka upp för vägen och trodde han skulle möta en betydligt värre syn än han gjorde, Ambulansen och polisen va snabbt på plats och jag tillsammans med Kalle åkte till akuten! Jag va helt dränkt med diesel som tydligen sprutat över hela mig inne i hytten, jag hade glassplitter i hela håret eftersom jag fått rutan krossad mot mig, jag hade även en jätte bula i bakhuvudet! Jag fick tvätta mig och min diagnos med hjärnskakning och småsår i hårbotten av glaset, och då hade jag ändå (enligt kalle) flugit på honom och därefter över ratten och sedan varit på väg igenom andra sidodörren! Kalle han klarade sig med ett brutet rev ben, och han som körde lastbilen fick inga skador alls och hans släp klarade sig med några punkteringar, Och som jag sa traktorn va inte mycket att ha! Tack alla änglar som vakade över oss idag! Utan er skulle vi nog inte ha klarat oss!

Här är en bild och en länk till Hallansposten! Koppa hela länken!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7168991.ab?sms_ss=facebook




Kommentarer
Postat av: I <3

I love you <3

2010-05-29 @ 03:36:21
Postat av: Alex Unger

Shit vad sjukt! Uuuuuusch...

2010-05-29 @ 10:14:05
Postat av: Jennifer

Men herregud Sabine! Tur att det finns många skyddsänglar som vakar över dig! Om det hade hänt något allvarligare så vet jag inte vad jag hade gjort! Du är min kusin men känns som en syster och bästa vän! Vi kan alltid prata om allt! Ta hand om dig nu! Jag hör av mig nån dag så kan vi snacka lite. Puss och kram, Älskar dig!!

Postat av: Fredrik

Usch, det där var inte alls roligt att höra, tur att det gick hyffsat bra iaf. krya på dig, kram!

2010-05-29 @ 12:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback