Tro på något som finns?

Igår när jag va i mina allra privataste tankar så tänkte jag faktiskt på en sak som jag skulle skriva här.. Jag kan ju inte prata med Simon om det för han vill inte höra på detta när jag säger de. Men men, Gud jag är inte troende men alltså jag har svårt att tro att hälften av jordens befolkning är dumma i huvudet? Jag har svårt att tro att alla har gått på ett och samma påhitt? (jag säger INTE att det är påhitt) Det jag menar är att jag tror faktiskt att det finns NÅGONTING annat än levande varelser som vi SER. Men jag tror faktiskt inte att "saken" heter något speciellt.. För många kallar de Gud andra kallar de Allah, Men jag tror att det är så för att folk vill kalla det någonting och eftersom många andra kallar de Gud (t.ex) så aa det blir nog Gud eftersom aa det låter bra. Men jag tror att alla har sin egna personliga "sak" (kallar de de eftersom ingen vet vad det är) Eller en teori som jag har är också att det är så folk kallar sina egna tankar.. För även dom icke troende ber ju.. Fast inte till Gud? Så vem gör dom de då till? Sen är det ju många som faktiskt påstår sig "träffat" eller "sätt" honom så då kan saken inte bara vara en tanke eller? Inbillning? Aja det jag har kommit fram till iallafall det är att
Vad som ens finns, så finns det inte där för mig.


Kommentarer
Postat av: Johnsson

Anledningen till att så många människor tror på det är att människor tycker att det är skönt att tro på något annat. Och sen har då någon kommit med detta och då låter det bra för de flesta. Men nej, alltså, hade det funnits nåt, så hade de ju uppenbarligen hjälpt till, om det nu är så snällt och barmhärtigt och sånt alla säger, så nej, jag tror inte på nåt iaf. :)

2010-03-02 @ 19:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback