Lätta hjärtat

Är det vi två eller inte ? Enligt mig tycker jag inte vi är något längre... Inte mer än kompisar. Jag sa att jaga inte bryr mig men det är väl självklart man bryr sig.. Jag har stått kvar vid din sida men du har självmant ställt dig någon annan stans och jag tänker värken klandra dig eller vara sur på dig.. Det är dina val. Men från och med nu tänker jag inte va någon trogen hund. Ditt val är uppenbart och jag vill inte vara i vägen.. Jag vet att jag inte har försökt att vara med dig häller eller jo lite men kanske inte tillräckligt men anledningen till de är att jag inte tänker hänga efter dig som en jobbig människa för jag har funnits där när du vill men du har inte velat de så vad ska jag göra? Fortsätta vänta? Nej. Jag har fattat vinken så nu låter jag de vara och lägger min energi på mina andra vänner.. Men vi som hade de så bra ? Jag blir ledsen för jag trodde verkligen vi hade något. Bästa vänner? Jag har haft några BÄSTA vänner i mitt liv och tre av dom står kvar vid min sida. Två andra har avikit.. Och du är en av dom. Och den andra va min första bästa vän.. Du va min sista. Jag vägrar gå på en massa igen? Varför ska jag leta efter vänskap när jag har tre helt underbara människor som jag verkligen litar på..? Jag litade på dig med men jag trodde väl för mycket.. För jag trodde verkligen.. Jag mådde bra och va lycklig.. Vart tog de vägen? Lyckan.. Jag tror att lyckan försvann med dig.. Jag lurade mig själv igen. Jag lurade mig själv att vi hade något. En framtid. Jag kan/vill inte berätta saker för dig. Jag känner inte riktigt att du bryr dig häller.. För då skulle de inta vara såhär mellan oss. Men det är inte ditt fel.. Jag är som sakt inte sur och arg på dig.. Du har bara valt en annan vän och jag kan inte göra något åt de.. Du har värken varit dum eller svikit mig.. Men jag ska sluta bry mig nu. Så jag kommer inte alltid va din bästis enbart din kompis.
Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback