Är så arg. Ta reda på fakta!

Grisarna mår inte så JÄVLA dåligt som alla männsikor säger! Ta en titt in på danmarks sida av de hela och säg då vad ni tycker om våra svenska grisar.. Sverige äter as mycket danskt kött och de klagar vi fan inte på. Har kollat på filmen som gick på Tv4 och visst de är djurplågeri att som en filmsnutt visade att grisarna hade ätit upp grisen och gick runt i inälvor de är INTE okej men man bör faktiskt inte dra varända jävla grisbonde i hela landet över en kant eller hur? Sedan dom 3-4 andra bilder / filmer dom kom med finns det väldigt bra förklaringar till som JAG student (alltså inte ens bonde) kan förklara. Vill ni höra/läsa mina åsikter så fortsätt läs.. Det fanns t.ex snuttar om att en död gris låg uppsvälld i en box. En vettig förklaring är att detta filmades under augusti månad alltså när de va som varmast och under den tiden på året sväller en död gris upp på 2 timmar och eftersom dessa männsikor bröt sig in mitt i natten och filmade kan denna gris dött på kvällen svällt upp och blivit filmad och sedan på morgonen hittade bonden den och tog bort den.. 2 timmar och jag har själv som arbetare på gård verkligen sätt hur snabbt dom sväller, det är helt sjukt faktiskt och allvarligt jag fattar väl att en utomstående människa som inte har en insyn i detta faktiskt blir väldigt äcklad och tycker att de ser hemskt ut men så ligger de till faktiskt, grisar dör i en produktions kedja och ja dom sväller, liksom en människa sväller när den dör eller hur? Sedan tuggade ju grisarna på den och de kan man faktiskt inte förhindra, om jag jobbar en lördag och ingen gris är död så kan jag komma samma tid söndag och där har döt en gris och den är uppsvälld och boxkompisarna kan mycket väl käkat upp en svans eller dylikt, de är deras natur att äta på allt! Naturligt hört de ? Och dom kladade även på att de va äckligt och att dom gick i sin egna skit, Jag har egna erfarenheter här med och tänker ta till med dom, Jag jobbar på en grisgråd och skrapar och strör hos grisarna så en gång va de (och jag ljuger inte) kanske 5 cm bajs i hela boxen, äckligt ja så jag skrapade rent och strödde så det blev tort och fint, Dagern efter åkte jag för att göra mitt jobb igen och SAMMA sak va de 5 cm bajs, och snälla människor vi kan väl för fan inte täppa igen gris röven?? Nej dom hade bajsar så mycket så det va bara att plocka bort de igen och fortsätta så för när veckan va slut(de va i sommras) Bajsade dom inte alls lika mycket och det va ju för att dom lär sig att inte göra de om man håller rent, Men under den period dom inte hade lärt sig kan något ha tagit kort/filmat och såklart va där bajs, Men vi kan ju för fan inte skrapa 24/7. Samma här att jag förstår hur utomstående tänker men ni måste ju ta reda på varför.. Tänk på Bonden, de är hans/hennes jobbigaste tid under augusti månad och djuren far inte illa. Okej jo kanske den som dom ätit massa på så inälvorna låg i hela boxen, de är INTE okej men det av en bonde och vafan.. dra alla över en kant är förjävligt, och sen är de så letar man fel så finner man fel, speciellt när man tycke de är fel att ens ha en gris i box. jag tycker inte de borde ha förekommit de med den grisen men EN bonde är inte hela sverige, och sedan va de 4 filmsnuttar(eller något sånt) och vadå hade dom inte mer att ge över sveriges befolkning, Vi har en som alla på Munkagård vet vem de är, Gun heter hon och hon älskar sina djur(grisar) Hon har de finaste stallet och hon har lösdrift och hon gör allt för sina djur, säger bara såhär kan man hitta ett fel på hennes gård är de fel på allasgård så förstår ni hur fint hon har.. HON hade dom brutit sig in hoss och klagat.. På Munkagård hade dom brutit sig in hos och klagat på. Vi på Munkagård RYKTAR våra fucking suggor.. vilken annan grisbonde gör de? Vi ryktardom när de har värkar innan grisning, Alltså vi ryktar dom när vi inte har annat att göra.. Och vet ni vad dom klagat på hos oss.? Jo Våra djur va slöa.. Jaha va dom slöa mitt i natten menar ni? Jaha, När dom ligger och sover och någon kommer in i stallet så undrar dom la vilka jävla idioter gå och lägg er.. nivet grisar sover och då är de slöa.. Ni ska se våra suggor när de fått nytt strö.. Tvivlar ni på livet och känner varför ska jag leva kolla då in våra suggor.. deras glädje när de får nytt stö i lösdriften.. de är ju mycket stö och dom springer runt och ja man blir lycklig.. aja tillbaka till ämnet.. Dom hade ju även en film på en liten liten liten Pellegris som höll på att dö.. Det är INTE ovanligt allt smågrisar dör.. Som Maja sa: "Ska vi lägga dom i kuvös eller?".. Nej för det kan vi inte det har vi inte möjlighet till.. Dom dör för att dom föds svaga.. vet ni hur det går till i naturen.. Dom föds svaga och DÖR mamma käkar sedan upp dom.. Kan låta hemsk men vi försöker iallafall rädda så många pellegrisar som vi kan.. och såklart någon kan bli trampad på eller bara dör av svaghet.. såklart de ser hemsk ut för utomstående när en liten grisbebis ligger sådär men så är de.. Bönderna försöker rädda dom men ibland är det ju bäst att den kanske får dö.. För en pellegris är alltid en pellegris alltså alltid mindre än sina syskon alltså den som får minst.. naturens gång.. Sen va de ett fult filmklipp på en gris död i en gång.. Men som sakt, Bonden har att göra 24/7 i augusti månad så ja han hittade en död gris Tog ut den ifrån boxen sedan kanske han inte hann mer eller så.. visst han kunde släpat ut den utanför stallet men den va ju iallafall inte I boxen?? Tycker detta har gått över styr.. SKÄRP er.. Folk i min skola käkade inte kött idag bara för detta.. Så jävla töntigt.. fortsätt gynna våra svenska bönder och dra inte alla över en kant.. Våra grisar har de bra.. Och ni hade inte kunnat göra de bättre själva..
Nu har jag fått ur all illska tack för mig.
Grisarna mår inte så JÄVLA dåligt som alla männsikor säger! Ta en titt in på danmarks sida av de hela och säg då vad ni tycker om våra svenska grisar.. Sverige äter as mycket danskt kött och de klagar vi fan inte på. Har kollat på filmen som gick på Tv4 och visst de är djurplågeri att som en filmsnutt visade att grisarna hade ätit upp grisen och gick runt i inälvor de är INTE okej men man bör faktiskt inte dra varända jävla grisbonde i hela landet över en kant eller hur? Sedan dom 3-4 andra bilder / filmer dom kom med finns det väldigt bra förklaringar till som JAG student (alltså inte ens bonde) kan förklara. Vill ni höra/läsa mina åsikter så fortsätt läs.. Det fanns t.ex snuttar om att en död gris låg uppsvälld i en box. En vettig förklaring är att detta filmades under augusti månad alltså när de va som varmast och under den tiden på året sväller en död gris upp på 2 timmar och eftersom dessa männsikor bröt sig in mitt i natten och filmade kan denna gris dött på kvällen svällt upp och blivit filmad och sedan på morgonen hittade bonden den och tog bort den.. 2 timmar och jag har själv som arbetare på gård verkligen sätt hur snabbt dom sväller, det är helt sjukt faktiskt och allvarligt jag fattar väl att en utomstående människa som inte har en insyn i detta faktiskt blir väldigt äcklad och tycker att de ser hemskt ut men så ligger de till faktiskt, grisar dör i en produktions kedja och ja dom sväller, liksom en människa sväller när den dör eller hur? Sedan tuggade ju grisarna på den och de kan man faktiskt inte förhindra, om jag jobbar en lördag och ingen gris är död så kan jag komma samma tid söndag och där har döt en gris och den är uppsvälld och boxkompisarna kan mycket väl käkat upp en svans eller dylikt, de är deras natur att äta på allt! Naturligt hört de ? Och dom kladade även på att de va äckligt och att dom gick i sin egna skit, Jag har egna erfarenheter här med och tänker ta till med dom, Jag jobbar på en grisgråd och skrapar och strör hos grisarna så en gång va de (och jag ljuger inte) kanske 5 cm bajs i hela boxen, äckligt ja så jag skrapade rent och strödde så det blev tort och fint, Dagern efter åkte jag för att göra mitt jobb igen och SAMMA sak va de 5 cm bajs, och snälla människor vi kan väl för fan inte täppa igen gris röven?? Nej dom hade bajsar så mycket så det va bara att plocka bort de igen och fortsätta så för när veckan va slut(de va i sommras) Bajsade dom inte alls lika mycket och det va ju för att dom lär sig att inte göra de om man håller rent, Men under den period dom inte hade lärt sig kan något ha tagit kort/filmat och såklart va där bajs, Men vi kan ju för fan inte skrapa 24/7. Samma här att jag förstår hur utomstående tänker men ni måste ju ta reda på varför.. Tänk på Bonden, de är hans/hennes jobbigaste tid under augusti månad och djuren far inte illa. Okej jo kanske den som dom ätit massa på så inälvorna låg i hela boxen, de är INTE okej men det av en bonde och vafan.. dra alla över en kant är förjävligt, och sen är de så letar man fel så finner man fel, speciellt när man tycke de är fel att ens ha en gris i box. jag tycker inte de borde ha förekommit de med den grisen men EN bonde är inte hela sverige, och sedan va de 4 filmsnuttar(eller något sånt) och vadå hade dom inte mer att ge över sveriges befolkning, Vi har en som alla på Munkagård vet vem de är, Gun heter hon och hon älskar sina djur(grisar) Hon har de finaste stallet och hon har lösdrift och hon gör allt för sina djur, säger bara såhär kan man hitta ett fel på hennes gård är de fel på allasgård så förstår ni hur fint hon har.. HON hade dom brutit sig in hoss och klagat.. På Munkagård hade dom brutit sig in hos och klagat på. Vi på Munkagård RYKTAR våra fucking suggor.. vilken annan grisbonde gör de? Vi ryktardom när de har värkar innan grisning, Alltså vi ryktar dom när vi inte har annat att göra.. Och vet ni vad dom klagat på hos oss.? Jo Våra djur va slöa.. Jaha va dom slöa mitt i natten menar ni? Jaha, När dom ligger och sover och någon kommer in i stallet så undrar dom la vilka jävla idioter gå och lägg er.. nivet grisar sover och då är de slöa.. Ni ska se våra suggor när de fått nytt strö.. Tvivlar ni på livet och känner varför ska jag leva kolla då in våra suggor.. deras glädje när de får nytt stö i lösdriften.. de är ju mycket stö och dom springer runt och ja man blir lycklig.. aja tillbaka till ämnet.. Dom hade ju även en film på en liten liten liten Pellegris som höll på att dö.. Det är INTE ovanligt allt smågrisar dör.. Som Maja sa: "Ska vi lägga dom i kuvös eller?".. Nej för det kan vi inte det har vi inte möjlighet till.. Dom dör för att dom föds svaga.. vet ni hur det går till i naturen.. Dom föds svaga och DÖR mamma käkar sedan upp dom.. Kan låta hemsk men vi försöker iallafall rädda så många pellegrisar som vi kan.. och såklart någon kan bli trampad på eller bara dör av svaghet.. såklart de ser hemsk ut för utomstående när en liten grisbebis ligger sådär men så är de.. Bönderna försöker rädda dom men ibland är det ju bäst att den kanske får dö.. För en pellegris är alltid en pellegris alltså alltid mindre än sina syskon alltså den som får minst.. naturens gång.. Sen va de ett fult filmklipp på en gris död i en gång.. Men som sakt, Bonden har att göra 24/7 i augusti månad så ja han hittade en död gris Tog ut den ifrån boxen sedan kanske han inte hann mer eller så.. visst han kunde släpat ut den utanför stallet men den va ju iallafall inte I boxen?? Tycker detta har gått över styr.. SKÄRP er.. Folk i min skola käkade inte kött idag bara för detta.. Så jävla töntigt.. fortsätt gynna våra svenska bönder och dra inte alla över en kant.. Våra grisar har de bra.. Och ni hade inte kunnat göra de bättre själva..
Nu har jag fått ur all illska tack för mig.
Mår dom dåligt?




Dansk grishållning, dom lever på varandra alltså väldigt trångt.. dom får inte strö alltså äter DOM på varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback