Till ALLA som...

Inte tror på mig när jag säger att det finns ett folk som hette Sabinerna och det är därifrån mitt namn kommer.. Här är fakta!


Sabine

Förekomst

Mindre vanligt

Härledning

Ett latinskt namn som betyder sabinsk kvinna.

Äldsta belägg i Sverige

1582

Historiska personer

Sabinerna var ett fornitalienskt folk som levde i bergstrakter. Enligt sägnen bjöd romarna en gång in det sabinska folket till en stor fest. Under festen passade romarna på att föra bort alla sabinska kvinnor. Denna händelse ledde till ett krig som sabinerna förlorade år 290 f.Kr.




Dock förlorade vi men ändå!



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Saknar dig<3 Vill inte vara sjuk längre!

Postat av: Isabel

HAHAH ok jag tror dig men det med att ni förlorade är helt klart min favorit! Har ju fortfarande något att mobba dig för ju! <3

2009-08-06 @ 10:05:33
URL: http://izzie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback