Hanhund blir kastrat

Igår åkte jag med Noa till veterinären för att göra en så kallad kemisk kastrering. Det går till så att han får ett inplantat i nackskinnet och de gör då att hans testiklar läggs i "vilo läge" och därför kan han inte bli pappa under den perioden (6månader) jag har valt att säga att han har "frozen balls" haha tycker de låter roligt! Testiklarna kommer även att krympa lite, Själva resultatet på beteendet kommer inte ses förens om kanske en månad eftersom det är första gången han får detta. Vi ska se hur han blir och även så i framtiden ta bort testiklarna helt och därav göra en kirurgisk kastrering. Och eftersom den nya jycken kommer va en tik så blir det ju inte hållbart att sära på dom hela tiden vid löp. 

Igår hos veterinären så skötte sig Noa exemplariskt! Tumme upp! Han sa inte ett ljud när hon tog fram den gigantiska nålen. Hehe vår duktiga fina kille! 

Sedan lite nya projekt!! 
Jag och min sambo ska bygga en hundkoja! Ska bli så kul! Kommer skriva lite om de projektet här på bloggen och även där kommer ni få se förvandlingen :) kistan är ju klar nu men inte på plats. Kommer en uppdatering när den står i sovrummet sedan med! Men nu till en hundkoja för två hundar i en hundgård som även ska byggas! 
Kommer bli kul! Den som väntar på något gått väntar ALLTID för länge, därför har Jag valt att sysselsätta mig med massor nu, dock måste Peter hjälpa mig med kojan för de klarar jag inte av själv :) 
 

Men men det va allt för nu! Här har vi två bilder på en pigg kille direkt efter veterinären igår och även en tröttis efter gårdagens aktiviteter! 
Team Noa<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback