Fick ett jättebra tips!

Jag fick ett jättebra tips från en tjej och tänkte att jag delar med mig då det va skitbra och handlade om shampon. Detta shampot hon pratar om kan man ju nästan köpa varsomhelst också! Vilket är skitbra! Jag kan ju säga att jag ska testa detta shampot! Och hoppas på att det hjälper även mitt hår!
Tack för din kommetar!
Kram
Caroline om Hur jag fixar mitt ruffsiga hår!:
Ett tips är att använda bra shampon och balsam. Utan silikoner och parabener.
Fructis har ett nytt nu som jag tycker är superbra!
Nutri repair heter det, fritt från silikoner och sånt skit.
Finns på gekås för billig peng! Doftar underbart och håret blir mjukt och lent och rent (länge!!). 
Har också haft stora problem med tovor men efter detta så behöver jag knappt borsta håret! :D

Innan dusch: Borsta håret med en BRA borste. Gärna en blandning av plastborst och vildsvinsborst. Finns att köpa lite varsom. Gör så att det inte gör ont att borsta!
Dusch: Shampo, gnugga in det ordentligt.
Balsam: låt sitta i några minuter.

Efter dusch: Kamma ut med en bredtandad kam eller sån bra borste. Vanliga bara sliter ut håret något fruktansvärt!! Håret är väldigt känsligt när det är blött.

Sen i med värmeskydd och föna och platta så som man vill! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback