Rattfylla

Vad tycker alla om de egentligen :S Jag har just gjort min risketta på körskolan och allvarligt jag är rädd för att köra bil eller gå ut och gå.. Just för att det finns idioter som kör fulla..

Visste ni att...
9 av 10 rattfulla är män
Varje dag är det minst 12000 människor i sverige som kör rattfulla.

Vi svenskar dricker även väldigt mycket sprit.. Varje år hinkar vi i oss knappt 101 liter ren sprit..
Och förra året dog 76 mc förare.

Kan vi inte bara ta vara på oss?

Tycker ni att denna flickan är söt??
Henne kommer ingen känna igen som denna söta flickan något mer..
Är inte det synd att hon aldrig kommer kunna bli sig lik igen??





Här är han som kom där den dagen och förendrade hela hennes liv.. Samt tog livet av två av hennes vänner.. Dom var bara 17år och han hade bestämt sig för att köra rattfull den dagen..



Här är Jacqueline idag efter ett 20tal operationer..







Kommentarer
Postat av: FRIDA THE ONE

Såna som han förtjänar att se ut som hon! fruktansvärt!

Postat av: emilia.

tack detsamma du!! :)

2010-11-23 @ 17:40:31
URL: http://emiliannordstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

takk for kommentar :)



og det der var forferdelig... :O

2010-11-23 @ 18:47:04
Postat av: KarinN

Fy vad hemskt! Stackars tjej. Nån sa till mig att man ska alltid tänka det värsta om sina medtrafikanter, lite pessimistiskt kanske men det kanske e så??? Hoppas att det går lugnt och fint hem ikväll : )

2010-11-23 @ 21:24:40
URL: http://karinsscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: nadia

Det är fruktansvärt sjukt att köra när man har druckit. Så djävla själviskt! Jag tror att de flesta som kör fulla tänker att "jag tar den risken, dör jag så dör jag", men jag tror inte de förstår hur dåligt de skulle må om dom körde på någon som dog och sen överlever själva... Mer info om det i skolan!

2010-11-24 @ 00:01:44
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: moa

de är så sjukt att vissa inte har en ' spärr' i huvudet-att man inte ska sätta sig bakom ratten efter man har druckit-varför liksom? man är inte direkt stålmannen..

så många som får lida för en människas beslut att köra rattfull!

2010-11-24 @ 23:02:40
URL: http://www.nattstad.se/moas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback