Nu tänker jag FAN inte blunda längre!

Kanske inte bara jag som har läst alla logg inlägg på facebook och sådan om hur idiotiskt det svenska rättssystem är! Nu hittade jag ännu en text om detta(inte på facebook) Så nu tänker jag skriva det här!

Jag kan inte förstå hur man kan mörda någon och få mindre skadestånd än någon som våldtar någon annan? Och när vi väl åker in i fängelse JA då är det som att vara på semester?! Jag skulle nog vilja bo fängelse, där får man ju mat och arbete och utbildning!! Medans personer kanske aldrig kommer kunna leva ett normalt liv igen för att dom mist någon eller blivit våldtagna.. Tycker detta är förjävligt! Dom som blir drabbade får livstid och dom som gör detta får kanske nått år i fängelse och får betala lite.. USH!


Mord:
Om man slår ihjäl någon på en parkering får man 2år fängelse och får betala ut minimalt skadestånd!
Han som mördade Engla fick betala ut 75.000kr i skadestånd? Allvarlig!

Våldtäkt & misshandel
En som våldtog en 14-åring flicka fick 50.000kr i skadestånd (alltså MER än han som mördade en liten flicka)
Två flickor blev misshandlade och brutalt våldtagna av flera personer dom killarna fick 1,5 års ungdomsvård och fick betala ut väldigt lite i skadestånd.

Lagbrott på en jävla nerladdnings sida
Sist och Minst får värst staff....
Skadestånd för pirate bay är 46 miljoner kronor och 1 års fängelse!!!!

Kommentarer
Postat av: Johnsson

Jag förstår varför det blir så. I lagen står det om sånna brott och om hur de ska behandlas. Anledningen för Piratebay rättegången är för att de får stå för all kostnad för allt som har blivit nedladdat också, vilket innebär rätt mycket pengar. 46 miljoner är även mycket mindre än vad de har förlorat på nedladdning. Lagboken säger emot sig själv, det blir som den säger, de räknar på hur mycket skadestånd man ska få, därav att människor i sig inte kan påverka straffen direkt. Därför blir det så här.



Sen att det moraliskt sett är fel, är en annan sak. Personligen tycker jag dock väldigt mycket om Piratebay och att det förstör för stora film- och musikbolag. :)

2010-11-30 @ 19:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback