Dag 8 - Ett ögonblick

Just ett ögonblick kan vara så himla mycket, alla tolar de olika! Ett ögonblock kan vara när man nyser, då försvinner man en sekund och tänk va mycket som kan hända. På ett ögonblick krockar man, slår sig, Säger något jävligt dumt... Och inget kan förändra de som hände just DE ögonblicket! Det är rätt mäktigt tycker jag, Som t.ex de djuren som är lyckliga, på ett ögnoblick kan dom vara infångade för att flås levande och deras liv kommer aldrig bli desamma igen OM dom ens har något liv kvar.... Eller som den som nickar till i bilen påväg hem en kväll och krockar in i ett träd och dör.. Allt händer på bara ett ögnoblick och inget kan någonsin bli desamma igen.. Eller på ett ögonblick blir en kvinna befruktad, just då förendras hela deras liv och dom vet kanske inte ens om de..

Eller mina egna ögonblick
Som när jag krockade, jag och Kalle pratade om två praktikanter han hade haft, och på bråkdelen av en sekund var lastbilen där och jag han inte ens blinka sedan va det över..
Eller som han som satt i lastbilen, på bara ett ögonblick trodde han att han dödat två personer och funderade på hur kan skulla orka gå upp till traktorn..
Eller de Ögonblicket som gnager inne i mig flera gånger varje jävla dag de när min pappa låg på sjukhuset, DE sista jävla ögonblicket, när man ser att han dör men någon måste säga att hans hjärta slutar slå för att man ens ska ha en tanke.. De ögonblicket hjärtat slutade slå.. De sista andetaget, eller mitt andetag som va det längsta jag någonsin tagit i hela mitt liv..

Ett ögonblick är personligt, och man kan ALDRIG göra något åt de ögonblick som just varit eller de som kommer hända. Tiden, den har fan en sådan jävla makt över allt som lever.. varje minut kommer aldrig mer tillbaka.. ALDRIG mer..
Ja ja, hoppas Era ögonblicks minnen är LITE bättre än mina! 
Godnatt!

Min Pontus på bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback